söndag 10 februari 2013

Jävla hets!

Vart jag än surfar dyker det upp, den ska vara omtänksam, inge hopp, visa hur lycklig jag kan bli, vara mitt vardagsberöm, få mig att må bättre än någonsin kan föreställa mig. Hurra så omtänksamt att dag in och dag ut påminna mig om att jag inte duger!

Nix, för enligt vetenskapligt framtagna tabeller ligger jag absolut inte på normalvärden, nej nej på gränsen till ohälsosamt. Mitt ledsna ansiktsuttryck är en konsekvens av det, att jag inte har 10 miljoner vänner är ett annat...

Jag är i behov av att gå ner och det med både den ena och den andra metoden, för icke sa nicke att jag duger som jag är.

De tycker att:

-Jag ska gå ner i vikt och behålla den.
-Gå ner 5 kilo på 4 veckor.
-Betala pengar för banala råd.
-Hetsa mig tillsammans med andra människor att nå en "mirakulös-allt-kommer-att-bli-fantastiskt-vikt"

Jaha... så min intelligens höjer sig för varje förlorat kilo? Jag kommer utstråla en mer vänskaplig aura för varje "gram som rinner av min kropp"? Min personlighet kommer förbättras för att häcken blir slimmare?

För VEM pressar sig dessa kvinnor? Varför hetsar kvinnor varandra?

-"Jag vill vara hälsosam"

-Ja träna då, få igång en grundkondition... Skit i vågen och jävla måttband!
Att röra på sig fysiskt är jättebra för kroppen och knoppen men inte fan behöver man mäta sig i någon tabell eller sätta mål att få på sig "storlek-pytteliten" byxor.

Nej tack dagens samhälle... jag är inte i behov av din snällhet som i själva verket är ditt sätt att förklä girighet i omtänksamhet...

"Inte för att vara sån, jag är lyckligt gift. Men skulle nu en karl inte vilja ta i mig med tång för att jag har extra kilon, vill jag väl inte ha med en sådan man att göra, det tyder ju bara på att hans intelligensnivå är alldeles för låg för att det ens skulle vara ett roligt knull..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar