tisdag 1 november 2011

Arbetslös dag 1.

Idag är jag officiellt A-r-b-e-t-s-l-ö-s!

Dagen inleddes med att fortfarande vara oerhört sjuk, kanske en aningens bättre än igår om jag verkligen känner efter. Snäll och sympatiserade som J är har han tagit veckas semester... så första veckan blir nog inte så hemsk ändå.

Nu när jag hällt i  mig mitt morgonkaffe, borstat tänderna och klätt på mig så nu ska jag besöka mitt nya mekka... nämligen det fantastiska Arbetsförmedlingskontoret! Där ska jag idiotförklaras för att jag inte lyckats klamra mig fast vid min tjänst i Sahlgrenskas ekonomiska kris. -Ett anställnings stopp borde du väl ha klarat av att förutse?

Nä, nu ska bitter-fi**an masa sig iväg!

Godmorgon Gott Folk!

1 kommentar:

  1. Arbetsförmedlingen ja. härligt ställe. sist frågade mig om varför jag inte tog ett körkort för att arbeta inom hemtjänsten. "eh,det kostar faktiskt lite pengar." "ja då borde du ha ett jobb."

    ..........

    SvaraRadera