fredag 4 november 2011

Jag tror jag blev lurad...

Mamma: Men Embla, dina öron är jätte smutsiga!
Embla: Nä!
Mamma: Jo, kom ska mamma göra rent dom.
Mamma får lov att börja.
Embla: AJ!
Mamma: Men jag har knappt börjat, se så smutsig topsen blivit!
Embla: ummmm
Mamma: Men sitt still, jag är snart färdig, vi ska bara ta det andra också!
Embla: NEJ!!!!
Mamma: Jo, det är smutsigt också!
Embla går motvillig med på att vända sig för nästa öra men håller för det och tittar allvarligt på mig.
Embla: Goddiss?
Mamma: Ska du ha godis för att mamma ska få rensa örat?
Embla nickar.
Mamma: Nej, mamma ska få göra rent örat utan godis. Du kanske kan få lite russin senare.
Embla: NEJ! Slaaaaaad!
Mamma: Vad säger du?
Embla: Embla slaaaaaaad!
Mamma: Choklad?
Embla nickar
Mamma: Nej, du ska få russin, låt mamma göra rent örat!
Embla tar bort handen och öronen blir rena.


Märkte ni det samma som jag? Lillfisen gjorde en super fint! Nu mumsar hon nöjd med sina russin...

2 kommentarer: