torsdag 13 januari 2011

15. Mina drömmar

Jag vill ha ett mysigt familjeliv...

Jag drömmer om ett hus med tomt, där vi kan ha ett par fruktträd och ett trädgårdsland, där våra barn kan springa runt och skapa äventyr. Jag drömmer även om att ha ett par höns och tro det eller ej kanske en lama eller två. Jag vill ha möjlighet att ägna mig åt hantverk av olika slag som t.ex. att lära mig spinna garn från lamornas ull...

Jag drömmer om att ha en trygg ekonomi och samtidigt kunna vara med mina barn så mycket som möjligt innan de bestämmer sig för att bryta sig fria. Jag drömmer om att få se världen när barnen flyttat ut, kanske köpa en husbil och köra runt som ett gammalt hippie-par, jag och Johan.

Men närmaste drömmarna är väl att få möjlighet att utbilda mig för att jobba med det jag vill (ambulanssköterska). Få två underbara barn till, omge mig med människor jag tycker om och vara lycklig...

Drömma kan man alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar