söndag 2 januari 2011

SPYYYYYR på Familjeliv.se igen!

Nämen det är ju sanslöst, jag borde egentligen skylla mig själv och ALDRIG mer gå in på det forumet, men likt äckel-fascinationen för läskiga sår promenerar jag prompt in igen och låter mig bli vansinnig och slita håret!

Jag skrev i ett tidigare inlägg att det finns vissa typer av personer som svarar/skriver inlägg med karaktäristiska personlighetsdrag och nu vill jag presentera YTTLIGARE en karaktärs typ en "svarare" i de flesta forum : den (perfekte) domedagsprofeten!

Detta är individer som kan få det mest harmlösa scenario till ett armageddon!

För att dra ett påhittat "överdrivet" (men det skulle inte förvåna mig om de skulle skriva så) exempel:

Trådstartaren skriver om sin katt, hon är orolig över att katten kanske fryser när den är ute på äventyr och undrar om hon kanske skulle försöka hålla sin lille missemiss inne lite mer...

De flesta svarar att det nog inte är någon fara, katten kommer ju hem när den fått nog.

Domedagsprofeten skriver istället:

-Men herreguuuuud människa! Vilken Djurplågare du är. TÄNK OM katten blir förkyld eller TÄNK OM katten halkar och stukar sin tass och INTE KAN ta sig hem igen. Då kommer den ligga där och frysa ihjäl på en stubbe i skogen. TÄNK då ligger den där, ensam och rädd och undrar varför du inte kommer och hjälper den. TÄNK OM en stor elak hund kommer och biter katten när den ligger där och håller på dö av kyla, så inte nog med att den fryser till döds, den blöder till döds med. Bara för att du släppte ut den.

Vad skulle du göra då?

 Förstår ni vilka jag menar???

Dessa individer finns överallt och deras "TÄNK OM"-scenarion verkar bara ha ett syfte och det är att få andra att må dåligt!

Jag KRÄKS på dessa individer! BLÄ, FY, och URK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar