lördag 5 mars 2011

Jag ska på Date!

Eller.... VI ska på date, jag och min käre man!

Emblas farmor kommer idag och passar Embla. Vi kommer alltså vara barnfria första gången sedan lilla skroten föddes :)

Något som jag hade "förträngt" när Johan i veckan undrade vad vi skulle hitta på på Lördag... Jag kikade lite i kalendern, gick igenom min "to do"-lista i huvudet och konstaterade att vi faktiskt inte har något planerat för helgen. Vad bra tyckte jag, för då kan vi vara hemma och ta det lite lugnt.... Johan tittade på mig som om jag vore galen och påminde mig sedan lite artigt att han faktiskt undrade vad jag och han skulle hitta på då Embla kommer bli passad. *panik*

Jag vet inte hur man gör med den där separationsångesten... När vi bestämde det här datumet för ca en och en halv månad sedan tyckte jag att det var en suverän idé, jag och Johan kunde gå uuuut, äta lite maaaat kanske gå på bio...

Någonstans i mitten så "glömde jag bort" att vi ska ha barnvakt och idag går tankarna att "Ja men jag och Johan kanske bara behöver gå ner till fylle-krogen och äta något och komma hem ganska snart"...
(Har inte sagt något till Johan om min fegis-idé än, för det vore bara dumt).

Just nu ser planen ut att vi ska till The Dubliners för Fish'n'chips och någon öl, det är väl inte så dumt ändå?

Jag har inte haft någon större längtan av att gå ut och roa mig som förr, det var liksom något jag valt bort utan sorg när vi valde att skaffa barn... Men vem vet, jag har kanske gått och blivit lite för bekväm i mammarollen.
Jag tycker om att vara hemma/hitta på något med Embla och familjen.

Nä gott folk, jag tror att det kommer gå bra och att vi kommer ha trevligt ikväll!

Bye bye! 

1 kommentar: