måndag 27 december 2010

10. Mina laster och ovanor...

Dags att fortsätta på listan kanske.

Mina laster och ovanor... ... varför ska det vara så svårt att rannsaka sig själv?

Vi börjar med ovanor:

-Jag är slarvigisch och har en ovana att t.ex. lämna spår efter mig som hårtussar, klippta naglar, kläder och kaffekoppar. Jag har blivit bättre sedan Embla kom till världen men jag har mina svackor ibland.

-Jag har även på TV jämt även om jag inte tittar på den, något som stör Johan ibland men jag klarar inte av att ha helt tyst omkring mig och TVn har blivit något som fyller ut tystnaden och tomheten. Som värst är bägge TV-apparaterna på, radion i köket och datorn tutande ut toner av något jag just då ville lyssna på.

-Jag lider av fruktansvärd prestationsångest vilket i värsta fall kan leda till uppgivenhet, alltså kan jag få ett vredesutbrott när inte "projektet" går som jag vill, sen ger jag upp. Allt som oftast försöker jag avsluta det jag gör men i vissa fall lämnar jag "projektet" på hyllan för att samla damm.

-Jag har en tendens att försöka förtränga och "glömma bort" saker jag tycker är för jobbigt/tung (psykiskt) istället för att ta tag dem meddetsamma.

Mina laster:

-Onyttigheter i alla dess former har en tendens att "självservera" sig till mig. (och jag har ångest över min vikt).

-Shoppa när jag mår riktigt dåligt, nu har jag Embla som världens bästa ursäkt att handla till.

-Små spel i alla dess former, i alla fall på King.com.

Nu har jag försökt dela med mig lite iallafall... uteslöt peta i näsan, klämma finnar, peta på sårskorpor, se på läskiga sår som ovana för de som är lite känsliga...

-OOOOPS! flåt! hahahaha

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar