torsdag 2 december 2010

6. Min dag

Stackars Embla, kommer hänga ut henne ganska fint i denna blogg... Så jag ber henne om ursäkt om det skulle råka vara kvar när hon hamnar i tonåren...

Idag började min dag ganska intressant :)

Vaknade av den klassiska "nu mamma har jag lämnat en stink i blöjan". Så vi steg upp och gick ut i badrummet. Jag själv var FRUKTANSVÄRT kissenödig men tänkte att hon bara brukar göra en liten stinkande plupp som går fort att stöka undan... tji fick jag när jag öppnade blöjan. Ju mer kranvattnet rann desto mer tryckde det på blåsan hos mig och när rumpenstumpen var ren beslöt jag mig för att hon skulle få stå nakenfis på badrumsgolvet och jag skulle få sätta mig på toaletten.

Fröken stod tjusigt med en hand mot väggen, vinglade lite grann och tappade balansen så hon tog mot väggen med andra handen. "åh vilken redig tjej" hann jag att tänka med huvudet på sned från min porslintron. I den sekunden kissade hon en fin stråle mot väggen och plötsligt stod hon i en pöl med kiss med världens "fylle"-leende. Hurra!!! Städade och tvättade en nöjd Embla och insåg att det faktiskt var en komisk scen...

Till lunch träffade vi Sara och Isac för en sushi-date för de vuxna. På fikat Embla var ute efter att pussa Isac och vice versa bara att de inte hade intresset samtidigt, söta små knoddar vi har :)

När maken kommit hem och vi ätit middag passade jag på att smita ut för att julklappshoppa lite, passade på att köpa dragkedjor till mina fina kudd-fodral jag planerat att sy. glad och nöjd kom jag hem och satte igång med projektet när Embla nattats. Men den förbaskade maskinen krånglade och ville inte sy så jag tappade humöret tills Johan räddade situationen med sina magiska-jag-kan-laga-fingrar.

Efter att ha sytt en kudde sitter jag nu trött men ändå nöjd och skriver på punkt 6 på 30-listan. -"Min Dag"

Ha det bra där ute i etern.


Från fikat idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar