onsdag 1 december 2010

Listan fortsätter: 5. Vad är kärlek?

Har funderat länge idag på vad kärlek är, vad ska jag skriva, hur ska jag formulera mig...

Jag älskar min mamma, mina syskon oändligt! Jag älskar Johan oerhört mycket! Jag älskar min bästis. Älskar mina gudsöner. Älskar mina djur! Men inget går att beskriva den otroliga, enorma, ändlösa, ja det finns inga adjektiv som är starka nog att beskriva den KÄRLEK jag har för vår lilla Embla!

Redan tidigt i graviditeten, när hon var i storleken av ett päron, slog det mig hur mycket jag älskar den lilla individ som växte inom mig. När jag kände den första sparken så vällde en våg av kärlek över mig, större än den när hon var i päronstadiet. Jag blev chockad över att känna ännu mer kärlek då jag trodde att där måste en topp vara nådd... 

 Men så kom den dagen då en sköterska efter 22 timmar värkarbete lade en varm, slemmig, blodig litet bylte på min mage, "åh, nu får jag se henne", tänkte jag. Skulle precis lägga händerna på henne när de utan förvarning ryckte bort henne och sprang ut från rummet.
I det ögonblicket trodde jag att jag skulle dö, på riktigt! Ingen sa någonting, jag försökte läsa av sköterskornas ansikten, jag frågade gång på gång om allt var ok och INGEN SA NÅGOT! Jag var livrädd och min själ höll på att brista. Tillslut lät de Johan gå ut till Embla utanför men jag var fortfarande rädd för det värsta. 

Så tillslut kom de in med henne, min finaste! Efter all lustgas, värkar, krystar, ställningar upp och ner, bajs, kiss, blod så var hon där och Multiplicerar man kärleken jag kände för henne innan med en miljard når det fortfarande inte mängd kärlek jag känner för henne! Hon är Kärlek! I alla fall den kraftigaste kärlek jag någonsin upplevt!

1 kommentar: