tisdag 16 november 2010

Afrikansk dans och kreativ spädbarnsteater

Igår var vi som sagt på småbarns teater! Jag blev mäkta imponerad redan från start när den lilla teatergruppen på tre personer fångade samtliga 14 småbarns uppmärksamhet redan utanför salen med en "välkomst sång". Alla var totalt fokuserade!

Embla var så fascinerad att hon efter ett tag också ville vara med uppe på scen, pappa hade svårigheter att hålla kvar henne en stund. Men snart satt hon som ett ljus  igen. Föreställningen avslutades med en liten "labyrint" och en massa såpbubblor. Alla barnen var dunderförtjusta! Rekommenderar er andra småbarnsföräldrar att passa på att se föreställningen om ni får möjlighet! Deras resa går att hitta på turneringsschemat De tar hemskt gärna emot önskemål av destination så skriv och önska!



Annars då?

Eftersom jag gett mig in på att försöka bli av med graviditetskilona har jag varit ambitiös och skaffat Friskis & Svettiskort. Igår fanns det inga ursäkter längre, förkylningen har ju passerat så jag bestämde mig för att prova på Afrikansk Dans. Det var faktiskt riktigt kul, den enda besvikelsen var kanske att det var "omgjort" till ett träningspass mer än ett frigörande barfota stamp som jag av någon anledning föreställt mig att det skulle vara.

Men viss effekt hade det ändå, idag känner jag plötsligt att jag har en rumpa (ja, träningsvärk), tror att jag ska ta mig dit nästa måndag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar