tisdag 30 november 2010

Ett inlägg innan jag lägger mig!

Idag har Embla varit som förbytt efter sista vilan, arg, sur, klängig, sa jag arg?

Så jag gav henne ett litet mellanmål och satte igång med middagen, som jag egentligen inte fick laga för hon ville bli buren, när det inte riktigt höll, försökte jag muta henne med ett minipaket med russin på golvet, som hon inte åt upp. Dessa använde hon att sprinkla köksgolvet med och en oförsiktig mamma svor inombords när hon råkade trappa på några av dessa. Sen var det dags att bli buren igen och lyftes hon inte upp meddetsamma blev hon arg som ett bi. 

Middagen blev efter många om och men klar, mamma dukade fint, delade maten sedvanligt, gav fröken ett smakprov, som gick ner... men sen var kriget i full fart! Maten flög åt alla håll. med vrål, mamma försökte lugnt låtsas som om hon inte såg att det yrde omkring, då bytte Embla strategi. Fram till nu hade mamma ändå lyckats mata henne med enstaka skedar av maten, plötsligt sprutade maten ur munnen på Embla likt en K-pist som fått fnatt!

"Vrååål, ptrrrrrrr, buäääääh, aaaaaaaah"
Tillslut stökade mamma bort maten och skalade en clementin, delade den och ringde mormor. Fick tröstande ord ifrån morfar. När mamma lugnat ner sig och gick ner på knä för att städa under stolen, flög clementinskålen väl planerat (ja den var tom, Clementinerna ska ju inte slösas på mamma) ner på mammas huvud. Efter att ha torkat händerna på mammas hår, kopplades charmen igång, sååååå man log! (för att ge mamma dåligt samvete).

Efter maten Älskade mamma sin lilla söta Embla! Som var så snäll och så duktig <3
 Se själva vilket charmtroll

Allt var frid och fröjd fram till läggdags... Men det är en annan historia! Godnatt därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar