onsdag 24 november 2010

Presentera mig själv...

Sommaren 1982 föddes jag på Luleå BB, en fantastisk dag jag inte minns :)

Jag fick namnet Amanda, Evelina, Olivia Nordmark. Vad jag förstår var jag ett krävande barn som tyckte om tidiga mornar, till en början till mammas förtret sedan min lillasysters då jag levde under filosofin "är jag vaken, ska alla andra också vara det".

Numera är jag en morgontrött person med tendenser till lynnigt morgonhumör, tack och lov att Embla sover bättre än vad jag gjorde som barn. 
Tonåren var en enda stor röra, såklart har det lugnat ner sig och idag (som egentligen inte är så långt borta) kan jag blicka tillbaka och se att den tiden har format mig på ett ganska bra sätt ändå.

Hur ska jag beskriva mig själv? 
Fick en kommentar en gång för länge sedan: " Du är liksom en militant hippie". Vill gärna beskriva mig så fortfarande, för det är fortfarande så. Jag kan vid första anblicken beskrivas som en trädkramande hippie som inte gör en fluga förnär, jag är mycket kramar och kärlek, solidaritet och rättvisa... Flugorna får väl flyga fritt däremot är jag helt för att spindlar, getingar, bromsar och fästingar utrotas med besked.

Det militanta i mig är ganska harmlöst, jag är galet förtjust i uniformer och u-båtar! Friluftsliv kan avnjutas som en hippie men ska jag vara brutalt ärlig så skulle jag inte ha något emot att utbilda mig militärt i kombination med det medicinska.
För att vara lite tydlig ang. det militanta, jag är alldeles för oinsatt för att skandera att jag är emot krig, visst tycker jag att det är hemskt att civila människor drabbas för att vuxna (män) inte kan "samsas" men jag förstår att militära insatser kanske är den sista utvägen för att förhindra förtryck under stora idioter.

Jag vill arbeta med människor är därför undersköterska men min dröm är att få jobba som ambulanssköterska, vi får se snart om jag kommer in på utbildningen.
Annars så älskar jag att skriva, pyssla och umgås med nära och kära. Har blivit lite av ett hemmatroll men det går nog över till ett mera socialt troll snart istället.

Jag är gift med älskade Johan och vi har vår härliga dotter Embla tillsammans. Även ett litet kräk Kira och två marsvin.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva om mig själv, så det här får duga så länge.

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar