söndag 7 november 2010

Kat(t)astrof

Vaknade idag med ett HISKELIGT uselt morgonhumör. Jag brukar kunna tygla mig men till och med jag blev rädd för mig själv. Det var så illa att den höll i sig till efter lunch då jag tillslut kände jag att jag var tvungen att befria min make och lilltösen från mig så jag gick ut på en rask promenad.

Tänk vad lite luft och ensamhet kan göra, jag kom hem i full ånger och humöret har inte vågat sig fram sedan dess.

 På agendan hade vi att besöka en kattutställning här i Frölunda och det gjorde vi. I ärlighetens namn tycker jag synd om dessa missar... Inte nog med att de är instängda i burar, så nyper, drar och blänger domarna på dom stackars små liven för att sedan en av dem ska få ett (den här gången) blått litet band.

Allra mest blev jag fascinerad av rasen Exotic, stackarna har ingen nos. Det mest tragiska var att en av ägarna skrattade då katten råkade skvätta vatten i ögonen vid försök att dricka. En annan gav sin katt vatten genom spruta i munnen, inte så konstigt då jag seriöst tror att de kan dränka sig i försök till att dricka.


Männsikan är sanslös i sina experiment med genetiken....

Jaha vad händer på Embla-fronten? Fröken har minnsan prövat på att dricka med sugrör idag! Hon fick smaka på MER och jisses vad snabbt hon fattade vinken med sugrör. Hon har dock varit en hejjare på Ellas kitchen fruktmoserna... (Lata mamman uppskattar att fröken kan slurpa i sig efterrätten själv så mamma hinner äta).
Nä, nu blir det ett bad och sängen. Imorgon tänkte vi göra ett försök med simhallen!
Kram och godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar