lördag 27 november 2010

Mina Föräldrar

Mina föräldrar är skilda.

Maggie min mamma är verkligen världens underbaraste! 
I mina tonår var kanske relationen inte den bästa, men det är nog svårt att resonera med ett hormonmonster som inte tänkte längre än till ytterdörren. Idag vill jag påstå att relationen är mycket bättre, trots att jag ibland inte kan bita tungan mellan tänderna och att vi inte alltid resonerar lika.

Mamma har en magisk förmåga att förvandla allt hon tar till sig till ett resultat över alla förväntningar, hon är otroligt kreativ (jag hoppas jag fått en liten del av den förmågan).

Kommer ihåg att hon berättade att hon lärde sig att laga mat genom att titta på bilderna i en kokbok, (ja Mamma föddes i Polen och kom till Sverige strax innan jag kom till världen) och kan man inte språket får man allt vara lite kreativ! Vill skryta till världen och vara ALLVARLIG när jag säger att mammas kokkonst är fenomenal! Samtliga som fått äran att smaka av hennes mat har blivit mäkta imponerade! Ofta står jag i köket och önskar att jag kunde laga som hon, men att be om recept är svårt... Mamma följer inga recept, på sin höjd inspireras hon av recept och modifierar dem till succéer!
Sådan är mamma, vare sig det handlar om mat, pyssel eller arbete! Det enda problemet är att mamma verkligen ger ALLT och det finns idioter i världen som inte kan hantera en stark, smart kvinna som ger allt och lite till!

Då är det väl tur att mamma har en man som inte tvekar att skydda henne! Mamma gifte sig med Tomas när jag var omkring 10-11 år. Vi kom inte överens till en början, men det känns otroligt skönt att iallafall kunna säga att vi har en helt annan relation idag! 
Tomas är även han en kreativ person och han arbetar med foto/film. Han rycker ut i vått och torrt för TV-bolag och man kan titt som tätt se hans verk om man är intresserad av SVTs-regionala nyheter. Där faran och orättvisan lurar är Tomas beredd med sin filmkamera. 
 

Jag har äran att ha underbara föräldrar, Embla har nog största lyckan då hon fått de underbaraste morföräldrarna i världen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar