torsdag 11 november 2010

Bekännelser!

Huvva!

Jag sitter nog lite för mycket på familjeliv.se och snokar tyst runt i de olika forumen. Nu tror jag att jag blivit smittad av det fruktansvärda FL viruset för jag kan komma på mig sitta och formulera småtaskiga svar till en del trådar. (Jag skriver självklart inte som många andra gör, någon sorts antimobbningsspärr har jag). Istället skaffar jag en blogg för att gnälla av mig! (tur att det inte är så många som läser) ;)

MEN jag kan bli såååå trött på trådar som:

"Hjälp är jag gravid, det känns si och så i kroppen" 

Manda tycker: -KÖP ett graviditetstest för gudsskull! Instruktioner finnes i paketet. Filosofera inte för mycket!

"Om jag inte klär min flicka i rosa, hur ska andra veta att hon är en tjej?" (Ang den ständiga genus debatten)

Manda tycker: -Du kommer förstöra hennes liv för alltid, klär du inte henne i rosa kommer en snopp växa ut och tvärt om klär du inte din pojke i blått, tappar han snoppen! (jo jag lovar).

Nä, men seriöst! Borde man inte fokusera på att uppfostra barn med förmågan att stå med fötterna på jorden istället för att lära in att flickor är känsliga och pojkar gråter aldrig. Gamla dammiga stereotypiska könsroller får plats i en kompost. (bara inte maskarna dör)

"Tycker ni att jag är TJOCK?"

Manda tycker: -Nä jag tycker du försöker fiska komplimanger, torka av dig sminket och ät en burk bönor!

 "Tror ni att jag kan lura min kille och bli gravid i smyg?"

Manda tycker: -Det kan du säkert, men är det inte bättre och roligare om ni bägge är överrens, kanske inte det bästa förhållandet om han inte ens överväger tanken? Spermadonatorer kan man annars ragga upp på krogen ;)

"Min kille har inte kommit hem från affären, han gick för 5 minuter sedan. Är han otrogen?"

Manda tycker: Säkert! Synd bara om han inte är det, för då tyder din nervositet på att ni har problem tilliten. Prövat att ha en öppen kommunikation? sex? Handla själv?

Åh vad jag känner mig hemsk, men guuuud vad skönt att få gnälla lite! 
Godnatt på er!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack snälla för komplimangen :) Du verkar oxå var en supertrevlig person. Även en som är full med liv och verkligen finns där för sina vänner. Vore kul att prata lite när du kommer till Elicce nästa gång.

    Det går så där med skrivande. Dåligt med inspiration mm. Vad brukar du skriva på annars när tiden finns?

    /Hannah www.bokresan.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Skulle oxå vilja gå någon skrivarkurs men har ej pengar till det. Har bl.a. skrivit dikter innan. Skickade in en bunt till olika förlag men fick nej tillbaka eller inget svar alls.

    Självklart kan du få läsa något nån gång.
    Kram Hannah www.bokresan.blogg.se

    SvaraRadera